Spring naar inhoud

bloedmaan, stro en afscheid

29 juli 2018

a4b0224f-bf38-4adb-9aa8-3614fcff7985

Was het de bloed- volle maan? Was het de hitte? Was het de emotie?

Het waren in ieder geval 24 energieke uren.

Stro moest er worden gereden, overigens veel eerder dan vorige jaren.

En dat met die hitte?! Gelukkig koelde het ’s avonds wat af en waren er genoeg sterke armen die de klus klaarden. Vier wagens vol, bijna wit, zo droog, stro. ( foto’s van zus Neeltje )

De volgende dag losten die sterke armen alle 349 balen op het erf, naast de ronde balen. Wintervoorraad. Geweldig, het zeil lag er nog maar net op en er plenste een heerlijke hoosbui uit de hemel.

af6a043f-dc82-40ac-a215-3f26d4e0607df924515f-6c59-4359-a0a9-85b99c07b051

En ondertussen waren er twee paarden hier uit de stal het erf afgereden. Gebeurt wel meer, maar het was de bedoeling om niet meer terug te keren. Tessa neemt ze allebei mee en stalt ze bij haar in de buurt op een manege. Dichterbij voor haar.

William, 12 jaar geleden/lang hier geboren en getogen. Dus dat is wel een afscheid.

En ook Napoleon, haar bejaarde pony die op een koe lijkt, zoals de kindjes hier zeggen, en die hier heel eigenwijs vijf jaar heeft gewoond. En dus ook een beetje afscheid van Tess. Maar we volgen haar via Instagram, ze post altijd veel over haar twee grote vrienden: https://www.instagram.com/tessasjane/

One Comment leave one →
  1. nelly de haan permalink
    31 juli 2018 10:50 pm

    Hi. Mooie titel en een mooi gedocumenteerd verslag van de eclips van de rode maan. Ik dacht dat de maan rood was omdat de planeet mars zo dicht bij stond, maar dat is niet zo. EInstein zei al dat wanneer sterren vallen in het zwarte gat,  ze rood gaan gloeien. Het heeft iets met de hoek te maken hoe we waarnemen. Zo is het hele leven een kwestie van de hoek van waarnemen,,,,,,,,Nogmaal bedankt voor mijn onverwachte uitstapje naar de boerderij. Ik ben dankbaar voor mijn lieve familie.Ik heb besloten om de naaimachine niet te kopen. Ik heb de afgelopen dagen heerlijk verse groentes gegeten uit Abk. en de aardappels zijn bijzonder voedzaam, stevig en smaken lekker.Ik ga a.s. zaterdag met Lidi die in Buitenveldert woont, op stap,  Wat we gaan doen weet ik nog niet, maar zo ben ik in ieder geval niet in de binnenstad met die drukke gay parade. Frans kijkt erg uit naar deze feestweek die al donderdag begint. Vandaag hingen ze al vlaggen op de Prinsengracht.Welterusten lieve zus,Neeltje

Plaats een reactie

Nina Maria

AHK Beeldende kunst & vormgeving

wipmolen

reisverslag